zaterdag 2 juli 2011

kwaad versus goed

maar heilig God, de Heere, in uw hart; 1Petrus hfdst3 vers 15-aanvang
Jezus is Heer, Jezus is God! Hij heeft recht op de eerste plaats in ons hart, want Hij is de Schepper van hemel en aarde en is tevens onze Verlosser. Van elk schepsel wordt gevraagd: ‘Gij zult de Heere, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand en met al uw kracht.’ Van elke verloste zondaar komt daar nog eens de dank en aanbidding bij voor de verlossing. Als de Heer werkelijk zo in onze harten aanwezig is, kan dat niet onzichtbaar blijven. Dat is ook niet de bedoeling! De Heer nodigt ons uit om de vreugde die we in Hem gevonden hebben, uit te dragen in onze omgeving, in woord en daad, maar met zachtmoedigheid en een goed geweten.
‘En wie is het die u kwaad zal doen, als u navolgers bent van het goede?’ (vers 13). De inhoud van deze tekst lijkt in schrille tegenspraak met de werkelijkheid. Wat wordt er een onrecht geleden door mensen die het goede willen doen. In de wereld lijkt dan ook alles op zijn kop te staan. Kijken we naar de Heer Jezus, dan zien we hetzelfde. Hij genas melaatsen en blinden en zag om naar de verdrukten. Hij beijverde Zich voor het goede. Toch werd Hij slecht behandeld. De mensen vergolden Hem haat voor Zijn liefde. Wij worden ertoe opgeroepen Zijn voetspoor te volgen, en dat zal ook vaak lijden met zich meebrengen, lijden vanwege de gerechtigheid (vs.14).
Lees 1 Petrus 3:13-23
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten