vrijdag 16 maart 2012

Tel uw zegeningen 1 voor 1

omdat de heiligen innerlijk door u verkwikt zijn, Filemon vers 7. Hoe aangenaam is het niet als we iets voor een ander mogen en willen betekenen. In een tijd waarin de ik-gerichtheid exponentieel toeneemt, kunnen en mogen gelovigen iets laten zien van de liefde van de Heere Jezus. Hij wilde ons dienen en als navolger van Hem heeft ook Filemon zich dienstbaar opgesteld. filemon was gastvrij: de gemeente mocht zelfs bij hem aan huis samenkomen! Waarschijnlijk heeft hij ook op andere manieren veel voor medegelovigen betekend. En dat werd opgemerkt, zelfs Paulus hoorde ervan en hij erdoor bemoedigd. Maar bovenal merkt God op wat wij voor anderen (en daarin voor Hem) willen doen. Zo mogen wij samen een leven leiden als gelovigen, tot zegen voor elkaar en tot eer van de Heere. ‘Ik dank mijn God, terwijl ik steeds in mijn gebeden aan u denk.’ (vers 4). Het is fijn dat Paulus zijn brieven bijna altijd begint met een dankzegging. Dat is heel leerzaam voor ons. Wij moeten beginnen de positieve dingen op te merken in ons eigen leven en misschien nog meer in dat van anderen, de dingen waarvoor wij God kunnen danken. En dan zijn er zoveel dingen waarvoor wij dankbaar kunnen zijn. Laten wij onze zegeningen maar eens tellen 1 voor 1. Paulus had een persoonlijke relatie met God. Kunt u het hem nazeggen: Ik dank mijn God? Onder alle omstandigheden, te allen tijde, mogen wij God danken. Lees Filemon:1-7. Groetjes, <>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten