zondag 16 januari 2011

Vrijmoedigheid.

Geliefden, als ons hart ons niet veroordeelt, hebben wij vrijmoedigheid jegens God; 1 Johannes hfdts.3 vers 21.
Onze vrijmoedigheid tot God: het voorrecht dat we zomaar, met grote eerbied, maar met even groot vertrouwen, met onze Vader mogen praten. Onze twijfels, angsten, zorgen, nood, maar ook onze blijdschap, onze lofprijzing en aanbidding kunnen we tot Hem brengen. Het enige wat ons kan hinderen zijn onbeleden zonden, waarvan ons hart ons veroordeelt. Let wel, God kent ons zoveel beter dan wijzelf! Laten we dan maar in Zijn licht komen, en ons volledig door Hem laten ‘scannen’. Als we onze zonden belijden, is alles weg, en dan is de gemeenschap met de Vader weer vlekkeloos! ‘Dit is Zijn gebod: dat wij geloven in de Naam van Zijn Zoon Jezus Christus’ (vers 23). Er worden in het Nieuwe Testament niet veel geboden expliciet gebod genoemd. Enkele slechts, zoals: dat we elkaar moeten liefhebben, of: doet dit tot Mijn gedachtenis. Christenen willen immers alleen leven zoals hun Heer het wil. Dat is geen dwang, maar dat is leven in de vrijheid van Christus. Hoe is dat mogelijk? Het antwoord vinden we in bovenstaande tekst: geloven in de Naam van de Zoon. Niet alleen geloven dat Hij bestaat, dat Hij stierf voor mijn zonden. Nu ook geloven dat Hij mijn Heer is, die het in mijn leven allemaal voor het zeggen heeft.
Lees 1 Johannes 3:11-24.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten