vrijdag 25 maart 2011

De eeuwige Bron.

Nu u dan uw zielen gereinigd hebt in de gehoorzaamheid aan de waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederliefde, heb elkaar dan vurig lief uit een rein hart,
1 Petr. 1:22
Een hele opdracht die de Heer Jezus al aan Zijn discipelen heeft gegeven en die zij als apostelen weer op hun beurt hebben doorgegeven: dat christenen elkaar als broeders en zusters moeten liefhebben. Aan de ene kant is dat een vanzelfsprekendheid. Wij zijn allemaal kinderen van God, leden van één familie, dus houden we van elkaar. Aan de andere kant is er de praktijk van elke dag. Hoe vaak worden we in elkaar teleurgesteld!. Hoe vaak worden we onheus behandeld. Juist daarom de opdracht van de Heer Jezus: ‘Heb elkaar vurig lief’ – ook al is het moeilijk. ‘Maar het Woord van de Heere blijft tot in eeuwigheid’ (vers 25). De Bijbel is het Woord van God. Dit stelt ons steeds weer voor een keuze. Wanneer we dit Woord van God gelovig gehoorzamen, wordt onze ziel gereinigd. Dan worden we wedergeboren. Dat wil zeggen: we krijgen een nieuw leven. Dat nieuwe leven stamt niet af van sterfelijke ouders, zoals ons aardse leven. Het heeft ook een heel ander karakter dan het aardse leven. Als wedergeboren mensen hoeven wij niet meer net te doen alsof. Wij kunnen elkaar ongeveinsd, echt liefhebben. Het aardse leven gaat voorbij. Maar de bron van ons nieuwe leven is het Woord van God. En zoals die bron eeuwig blijft, zo blijft ook ons nieuwe leven eeuwig.
Lees 1 Petrus 1:22-25.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten