vrijdag 4 februari 2011

Een oceaan van Liefde.

En wij hebben de liefde die God tot ons heeft, gekend en geloofd. God is liefde en wie in de liefde blijft, blijft in God, en God in hem. 1 Johannes hfdst.4 vers 16
Een oceaan kan je niet overzien, maar je kunt wel aan de kustlijn staan en je blik over de eindeloze horizon laten dwalen. Zo is het ook met de liefde van God. Wij hebben de Heer Jezus leren kennen en hebben iets van Zijn werk op Golgotha begrepen. Dankbaar en diep getroffen zagen we in: dat deed Hij voor mij! Wij hebben daar de liefde van God gekend en geloofd. We staan evenwel maar aan de rand van de oceaan van Gods liefde die eindeloos veel groter is dan wij ooit kunnen beseffen. Wij kennen die liefde niet ten volle, maar we geloven de uitgestrektheid en de diepte van die liefde zonder die te vatten. ‘Als God ons zo liefhad, moeten ook wij elkaar liefhebben’ (vers 11). Dat God ons heeft liefgehad, weten we. Hij heeft zelfs de wereld liefgehad en daarvoor Zijn eniggeboren Zoon, de Heer Jezus, gegeven. Omdat ik in Hem geloof, mag ik die liefde van God op mijzelf, heel persoonlijk, toepassen. Nu loop ik het gevaar dat ik mij in die liefde ga opsluiten, die alleen voor mijzelf houd. Dat is niet goed. Die liefde van God voor mij moet uitstromen, weerkaatsen naar anderen toe. De apostel zegt zelfs dat het zo moet zijn. Laten we dat dan ook doen! Ook al ligt die ander mij soms niet zo. Want ook die andere broeder of zuster is een verloste van de Heer, die ons allemaal heeft liefgehad.
Lees 1 Johannes 4:7-16.
Groetjes,
<>< Pieter.

1 opmerking: