vrijdag 24 december 2010

Twee heilige vrouwen.

en zijn barmhartigheid is van geslacht tot geslacht voor hen die Hem vrezen. Lukas hfdst.1 vers 50.
Maria reist naar haar verwant Elisabeth. Haar hart is vol blijdschap en in haar vreugde brengt ze een loflied: ‘Mijn ziel maakt de Heer groot!’ Maar tegelijk erkent ze ook haar lage staat. Elisabeth, eerst bezorgd over haar smaad onder de mensen, wordt vervuld met de Heilige Geest. Samen met Maria verblijdt ze zich nu over de grote dingen die over hen komen. Twee heilige vrouwen. Voor de wereld onbeduidend, maar voor God werktuigen van Zijn grote genade. God weerstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade en zijn barmhartigheid is van geslacht tot geslacht voor hen die Hem vrezen. Wilt u ook niet nederig tot Hem gaan en u verblijden over de genade van God? De geweldige uitwerking van Gods Woord op Maria’s leven zette haar in beweging. Wat een contrast met de Schriftgeleerden uit Matth. 2! Zij wisten anderen vanuit Gods Woord exact te vertellen waar de Messias geboren zou worden, maar het zette henzelf niet in beweging! Misschien bent u behoorlijk thuis in de Bijbel en misschien zelfs in staat anderen daaruit te onderwijzen. Wordt u zelf ook nog door Gods Woord in beweging gezet? Hebt u bijvoorbeeld iets met een ander goed te maken? Haast u dan. U zult bemerken dat u (weer) spoedig een lofzang in de mond kunt nemen! Een heerlijke tijd om dit te doen!
Lees Lukas 1:39-56.
Zalig Kerstfeest, de vrede en de vreugde van de Heer weze met u.
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten