dinsdag 23 november 2010

geven, hebben, krijgen.

Want aan ieder die heeft, zal worden gegeven en hij zal overvloedig hebben; Mattheüs hfdst.25 vers 29.
Een van de belangrijke principes van het koninkrijk der hemelen is dat van de vermenigvuldiging. De zaaier gaat uit en het zaad vermeerdert zich tot honderdvoudige vrucht. De talenten worden gebruikt en brengen veelvoudige winst. Hoe werkt dat principe eigenlijk in ons leven? Zijn we in de afgelopen tijd dichter bij de Heer Jezus gekomen en is er vrucht gegroeid in ons leven? Sinds we tot geloof kwamen is er misschien al een hele tijd verstreken, is er dan ook geestelijke winst geboekt? Als dat niet het geval is, wijst de Heer hier een belangrijke wortel aan: geestelijke luiheid. Echte discipelen kennen hun rijkdommen en woekeren er ijverig mee. Ook dit: ‘Hebben’ is vandaag de dag veel belangrijker dan ‘zijn’. Mensen sloven zich dag en nacht uit om iets te ‘hebben’. In onze westerse wereld hebben we heel veel! Dit gedeelte gaat echter niet over materieel bezit. Het ‘hebben’ slaat hier op wat God ons in Zijn genade aangeboden heeft: eeuwig leven door het geloof in Zijn Zoon, Jezus Christus. Hij heeft ons dat bekendgemaakt door het evangelie. Als u die boodschap hebt gehoord, verwacht God dat u er ook iets mee gaat doen! Weten volstaat niet: grijp het eeuwige leven !(1 Tim. 6:12), voor het te laat is!
Lees Mattheüs 25:14-30.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten