vrijdag 26 november 2010

Begrepen?

Jezus echter, die dit wist, zei tot hen: Waarom valt u de vrouw lastig? Want zij heeft een goed werk aan Mij verricht. Mattheüs hfdst.26 vers 10.
Maria had Christus gezalfd met het oog op Zijn begrafenis. Uit deze zalving sprak haar liefde en toewijding tot de Meester, zeker, haar aanbidding. Zij had begrepen Wie Hij was en Hem geëerd daar waar de discipelen (nog) niets begrepen van wat hun Meester zou overkomen. De Heer Jezus verdedigt haar die zo’n offer (de waarde van een jaarlijks inkomen) aan Hem had besteed. De Heer verlangt dat de blijde boodschap tot redding van zondaars dit resultaat zal heeft: aanbidding van Zijn wonderbare Persoon. Bent u al een aanbidder? Het is een soort afscheidsmaal in het huis van Simon. Er is er maar één persoon die dat daar begrijpt. Dat kost haar een fles mirre. Verkwisting, noemen de discipelen het. Nee, zegt de Heer, een heel waardevol geschenk. Zij begrijpt Mij, en probeert uit te drukken wat ze van Mij vindt. Ze leeft met Mij mee. Ze heeft mij lief. Deze vrouw is een voorbeeld. Weten ook wij wat de Heer Jezus aangenaam vindt? Leven ook wij met Hem mee? Zijn ook wij dankbaar voor wat Hij voor ons gedaan heeft? En zo ja, wat kost òns dat dan? Hoeveel tijden van bewondering kennen wij? Hoeveel minuten dankbaarheid per dag? Juist dát is kostbaar voor de Heer. Wie de Heer Jezus niet aanbidt kan de Vader niet aanbidden.
Lees Mattheüs 26:6-16.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten