woensdag 29 september 2010

Adonai, Elohim

Simon Petrus nu antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God. Mattheüs hfdst.16 vers 16.
Wat een belangrijk getuigenis van Petrus! Het is noodzakelijk om te geloven en te belijden dat de Heer Jezus de Heiland is die kwam om zondaren te verlossen, en dat Hij de Heer, Adonai, is, die het in ons leven voor het zeggen heeft. Het is tevens van uitermate groot belang te geloven en te belijden (= zeggen en ernaar leven) dat de Heer Jezus God, Elohim, is, God de Zoon. Wie dat belijdt en Hem als Heiland heeft aangenomen, mag zich een christen noemen. Christenen zijn mensen die iets zien van de heerlijkheid van de Zoon van God. Er is sprake van vergrijzing van de kerkgangers. Steeds minder jonge mensen gaan nog naar de kerk. Wie tegenwoordig op zondagmorgen naar de kerk gaat, lijkt niet meer van deze tijd. Als je dergelijke berichten in de krant leest, bekruipt je soms het gevoel dat de kerk geen toekomst meer heeft. De Heer Jezus bouwt echter nog altijd Zijn Kerk. Ook vandaag wordt het evangelie nog verkondigd. Nog altijd worden verloste zondaars als levende stenen toegevoegd aan de Gemeente van de Zoon van de levende God. En Hij staat er garant voor dat de poorten van het dodenrijk haar niet zullen overweldigen.
Lees Mattheüs 16:13-20.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten