zondag 5 september 2010

De levende praktijk

maar groeit op in de genade en kennis van onze Heer en Heiland Jezus Christus. 2 Petrus hfdst.3 vers 18a.
Gods Woord waarschuwt ons in dit hoofdstuk voor het gevaar van goddeloze en zedeloze mensen, die de woorden van de Bijbel verdraaien om hun eigen voordeel en zodoende oprechte gelovigen in hun dwaling pogen mee te slepen. Het is de laatste jaren meer dan ooit nodig standvastig te zijn en ons niet te laten beïnvloeden door de verderfelijke praktijken om ons heen. Dat mag echter niet leiden tot een angstig ontvluchten van de werkelijkheid. We moeten veeleer groeien in het kennen van de Heer Jezus. Alleen dan zullen we genoeg onderscheiding hebben en veilig blijven. De apostel Petrus heeft in zijn beide brieven nogal wat waarschuwende woorden laten horen. Dat was ook (en is ook nu) nodig, want hij heeft de christenen willen toerusten voor de eindtijd. Juist voor ons die in die eindtijd leven, is het dus belangrijk zijn Brieven nauwkeurig te bestuderen. Petrus heeft echter niet alleen gewaarschuwd, maar ook vol liefde gewezen op onze Heer en Heiland, Jezus Christus, die in staat is ons vast te houden om niet te wankelen of zelfs te vallen. Enerzijds moeten we op onze hoede zijn voor al het verkeerde dat ook in de christenheid op ons afkomt, anderzijds is het voor ons van levensbelang dat we geestelijk groeien, en steeds meer ervaren, weten en kennen Wie de Heer Jezus in al Zijn genade is.
Lees 2 Petrus 3:10-18.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten