vrijdag 20 augustus 2010

het vredeskruis

en wie zijn kruis niet opneemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Mattheüs hfdst.10 vers 38.
Wie een volgeling van de Heer Jezus wil zijn zal de gevolgen ervan moeten aanvaarden. De Heer Jezus is door de wereld verworpen, ook nu nog, wees daar maar zeker van. Dat heeft gevolgen voor allen die werkelijk Zijn discipelen willen zijn. Dat betekent lijden en verworpen worden door de wereld, dat is het kruis dat we moeten dragen. Maar daar staat tegenover, dat wie achter Hem gaat, ook Zijn gemeenschap zal ondervinden. En daar gaat niets boven! En wat dan met die vrede? ‘Ik ben niet gekomen om vrede te brengen.’ zei Jezus: nee, voor Israël kon de Heer Jezus toen nog geen vrede brengen. Ze hadden Hem immers verworpen. Ook nu verwerpen zovele mensen Hem. Vrede op aarde is aangereikt, maar nog steeds verworpen. De Vredevorst is ook nog afwezig. Maar Hij zal komen. Zijn vrede zal zijn als een rivier. De onderdanen van het nu nog verborgen koninkrijk van God mogen echter vrede hebben in hun harten. De Heer Jezus geeft Zijn vrede aan ons, zoals Hij alleen die kan geven. Het koninkrijk van God bestaat in vrede door de Heilige Geest, die in de harten van de gelovigen woning heeft gemaakt. Buiten ons mag er dan onvrede zijn, in ons hart heerst de vrede van God door de vrede die er is met God!
Lees Mattheüs 10:34-11:1
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten