vrijdag 27 augustus 2010

Hij keerde zich om

En Jezus keerde Zich om, zag haar en zei: Heb goede moed, dochter, uw geloof heeft u behouden. En de vrouw was behouden van dat uur af. Mattheüs hfdst.9 vers 22.
Jezus keerde zich om! Het is geweldig! De Heer Jezus reageert op eenvoudig geloof! Wij proberen vaak zelf van alles om beter te worden. Deze vrouw was al twaalf jaren ziek. In Markus lezen we dat zij veel had doorstaan van vele dokters en al het hare waaraan ten koste had gelegd en geen baat gevonden. Zij was eerder zelfs achteruit gegaan. Ervaren wij niet hetzelfde? Zolang we op eigen middelen en op mensen vertrouwen, gaan we geestelijk achteruit. We moeten met al onze nood naar de grote Geneesheer gaanen Hem aanraken in geloof. We zien de levendmakende kracht van de Heiland. Daar waar het leven langzaam wegvloeit, geneest Hij. Daar waar de dood al ingetreden is, wekt Hij op met Zijn kracht. Wat daar letterlijk gebeurde, doet Hij ook geestelijk. God ziet ons ‘dood in misdaden in zonden’. Maar met de Heer Jezus wordt een gelovige levendgemaakt. Anderzijds zijn we als mensen uit wie het leven door de zonde wegvloeit: het loon van de zonde is de dood. Maar Gods aanbod is het eeuwige leven in Christus Jezus. Het enige wat wij kunnen doen is in geloof dat aanbod aannemen.
Lees Mattheüs 9:18-26.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten