zaterdag 14 augustus 2010

Op de renbaan

terwijl wij zien op Jezus,... Hebreeën hfdst.12 vers 2 aanvang.
Gods Woord gebruikt soms voorbeelden uit de loopsport om ons iets te leren. Eerst moeten wij getraind en in goede conditie aan de start verschijnen. Vervolgens moeten we alles afleggen wat ons bij het lopen zou hinderen. Alle last en alle zonde moeten we dus aan Jezus' voeten neerleggen en aan Hem belijden. En dan de renbaan van het geloof op! De geloofshelden genaamd in het voorgaande hoofdstuk, hebben in het verleden de wedloop al gelopen. Nu zitten zij als het ware op de tribune om ons aan te moedigen. Voor ons uit loopt Jezus, onze ‘Voorloper’. Op Hem moeten we ons oog richten en Zijn voetstappen navolgen. En: volhouden tot de finish! Net zoals het oog van de hardloper heel de wedloop door op de finishlijn gericht is, zo moet ook ons oog heel ons leven door op het einddoel gevestigd zijn. Zo lezen we over Paulus in Fil. 3:14 'maar een ding doe ik: terwijl ik vergeet wat achter is en mij uitstrek naar wat voor is, jaag ik in de richting van het doel naar de prijs van de hemelse roeping van God in Christus Jezus'. Bij die finish, het doel, wacht de Heer Jezus op ons. Hij is ons voorgegaan in Zijn leven op aarde en helpt ons nu ook om het einddoel te bereiken. Ondanks alle moeilijkheden heeft Hij volgehouden ‘om de vreugde die vóór Hem lag’. En nu mogen wij op Hem zien, als ons voorbeeld én als ons einddoel.
Lees Hebreeën 12:1-6.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten