woensdag 6 oktober 2010

3 wonderlijke geschenken.

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wie mijn woord hoort en gelooft Hem die Mij heeft gezonden, die heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, maar is uit de dood overgegaan in het leven. Johannes hfdst.5 vers 24.
Wie in deze tijd van genade de stem van de Zoon van God hoort in het evangelie dat gepredikt wordt, en gelooft, ontvangt hier op aarde reeds drie eigenlijk onbeschrijflijke dingen: eeuwig leven, komt niet in het oordeel; is van de toestand van eeuwige dood (eeuwig van God gescheiden leven) overgegaan in die van Goddelijk leven. Dat leven zal in zijn volheid in de toekomst gezien en ervaren worden, maar een gelovige heeft dat leven nu al, want wie in de Zoon gelooft, die heeft eeuwig leven. De Heer Jezus heeft zojuist gesteld dat God de Vader het gehele oordeel aan Hem heeft overgegeven. Daarom is het heel belangrijk om van Hem te horen wie het eeuwige leven ontvangt. De Heer Jezus bepaalt namelijk wie eeuwig leven ontvangt en wie niet. Hij laat duidelijk zien hoe Hij oordeelt. Wie naar Zijn stem zal horen, zal leven. Diegene die het kwade bedreven hebben, die niet naar Zijn stem hebben gehoord, zullen in het oordeel komen. Wat is het dus belangrijk om naar Zijn stem te horen, Hem te geloven en Hem te gehoorzamen. Wie dat doet, mag zeker zijn van zijn behoudenis. Hij heeft eeuwig leven en komt ook niet in het oordeel. Deze uitspraak van de Heer Jezus laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Lees Johannes 5:19-29.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten