vrijdag 8 oktober 2010

Jezus in ons midden

Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden. Mattheüs hfdst.18 vers 20.
Als kinderen van God zijn we familie van elkaar. Psalm 133 zegt: ‘Ziet hoe goed en hoe liefelijk is het dat broeders ook samenwonen, want de HEERE gebiedt aldaar de zegen [en] het leven tot in der eeuwigheid.’ Een geweldige belofte die alleen van God zelf kan komen! En ja, amen, de aanwezigheid van de Heer Jezus geeft steeds weer opnieuw vreugde en vrede temidden van Gods kinderen. Zijn persoonlijke aanwezigheid is het hoogste. Dit gaat boven alle andere zegeningen uit. En geloof maar gerust dat het voor Hem ook een vreugde is, te zijn te midden van Zijn verlosten. Het is overduidelijk dat de Heer Jezus de ‘mens die honderd schapen had’ als illustratie gebruikt voor het handelen van de Vader, die in de hemelen is. God zocht de mens op, direct na de eerste zonde. ‘Adam, waar ben je?’ klonk het in de Hof van Eden. En van dat moment tot nu toe is Hij daarmee doorgegaan. Ook vandaag dus. God is op zoek naar verloren mensen om hen te verlossen. God is ook op zoek naar verloste mensen die aanbidders geworden zijn. Mensen die in de Gemeente samenkomen om Hem de eer te geven die Hem toekomt. Daarom zegt de Heer Jezus: ‘Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben Ik in hun midden.’ Is dat niet geweldig?! God wil wonen bij mensen, bij u en mij.
Lees Mattheüs 18:12-20.
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten