maandag 4 oktober 2010

zoals kinderen

en (Jezus) zei: Voorwaar, Ik zeg u: als u niet verandert en wordt als de kinderen, zult u het koninkrijk der hemelen geenszins binnengaan. Mattheüs hfdst.18 vers 3.
We willen toch zo graag groot en voornaam zijn. We kunnen de vraag van de discipelen heel goed begrijpen. Het liefst zouden we een stuk boven de ander uitsteken. Maar deze gezindheid past in het geheel niet bij iemand die wedergeboren is. We kunnen zelfs niet eens ingaan in het Koninkrijk van de hemelen als we niet als kinderen ingaan. Wedergeboorte bewerkt nieuw leven, waarvan de kenmerken zijn: nederigheid, kleinheid en afhankelijkheid, net als bij een baby. God wil graag dat we als kinderen in afhankelijkheid onze hand naar Hem uitstrekken. ‘Want de Zoon des mensen is gekomen om het verlorene te behouden.’Dat is het doel van de komst van de Heer Jezus naar deze aarde. Hij, de Zoon van God, wilde Mens worden om mensen te kunnen behouden. Wij zijn gemaakt naar Gods beeld en gelijkenis. Maar daarvan was na de zondeval niet veel meer te zien. God had er echter Zijn eigen Zoon voor over om zondige mensen, die niets met Hem te maken willen hebben, te kunnen redden. Daarvoor moest Hij komen. Daarvoor moest Hij ons – u en mij – opzoeken. Het is niet Gods wil dat wij verloren gaan, maar wel dat wij gered worden. En wat wij daarvoor moeten doen? Geloof in de Heer Jezus. Geloof dat Hij voor uw zonden de losprijs betaald heeft op het kruis van Golgota. En dank Hem, loof Hem en prijs Hem.
Lees Mattheüs 18:1-11
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten