vrijdag 1 oktober 2010

Kerstmis zonder vrees

een stem uit de wolk, die zei: Deze is mijn geliefde Zoon, in Wie Ik welbehagen gevonden heb, hoort Hem. Mattheüs hfdst.17 vers 5b.
Als Petrus op de berg onnadenkend de Heer Jezus op één lijn stelt met Mozes en Elia, grijpt de Vader in en roept: ‘Deze is Mijn geliefde Zoon, in wie Ik welbehagen gevonden heb.’ Wat moet het voor de Vader een geweldige beslissing zijn geweest om Zijn Zoon naar de aarde te zenden! Wij zullen daar deze winter weer in het bijzonder aan denken. Maar Hij deed het voor u en voor mij, omdat Hij in mensen een welbehagen heeft. Ondanks het feit, dat wij tegen Hem gezondigd en Hem onteerd hebben. Als we daar goed over nadenken, zullen we de lofrpijs aan God deze week op een nieuwe wijze meezingen. Als we vandaag de dag de kranten lezen en de nieuwsberichten volgen, dan is er alle reden bevreesd te zijn. De wereld wordt bedreigd door grote natuurrampen, oorlogen, hongersnoden en dodelijke ziekten. Het lijkt wel of de wetenschappers en de politici ook geen oplossing meer weten. Zouden we hier ooit nog heelhuids uitkomen? Waar kunnen we de nodige moed vandaan halen om door te gaan? Wie zijn vertrouwen op de Heer Jezus heeft gesteld, heeft op die beide vragen een positief antwoord. Hoe groot de problemen ook zijn, in de wereld of in ons eigen leven, de Heer Jezus is altijd groter. Elke dag wil Hij bij ons komen en ons aanraken. Waarvoor zouden we dan nog vrezen?
Lees Mattheüs 17:1-13.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten