zaterdag 9 oktober 2010

Hij is Heer van het evangelie

en de ogen van allen in de synagoge waren op Hem gericht. Hij nu begon tot hen te zeggen: Heden is dit Schriftwoord in uw oren vervuld. Lukas hfdst.4 vers 21.
De toestand vandaag niet verschillend van die in de dagen van de Heer Jezus. Ook nu zitten mensen gevangen, verslaafd aan zonde en gebonden door schuld; ook nu zijn velen geestelijk blind en voelen velen zich verbroken, te midden van de puinhoop van hun leven, in een maatschappij die op alles gericht is wat niet van God is. Dan hoor je die bevrijdende woorden: ‘De Heer heeft Mij gezonden om het aangename jaar van de Heer aan te kondigen!’ Echt ‘evangelie’, d.w.z. een blijde boodschap! Hebt u, die dit leest, al vol verwachting uw ogen op Jezus Christus gericht? Hij kent de nood van uw hart, en Hij verlangt ernaar u te mogen bevrijden. Kom tot de Heiland, Hij wacht op u! Als Jezus in Nazareth terugkomt, is de roem Hem al vooruitgesneld. Hij kan daar echter niet veel doen, want ze denken Hem te kennen. Toch maakt Hij hun bekend Wie Hij is en daarmee steekt Hij als het ware Zijn hand uit naar Zijn dorpsgenoten en daarmee ook naar ons. Maar: Hij praat ze niet naar de mond en Hij kent hun harten en gedachten. Eigenlijk is Hij bedroefd over hun ongeloof, maar ze moeten ontdekken wie ze zelf zijn. En terwijl Hij niet over de toorn des Heren leest (Hij stopt midden in de zin), worden zij wel toornig. Ze zijn echter niet in staat hun voornemen uit te voeren; opnieuw bewijst dat Wie Hij is. Hij is Heer!
Lees Lukas 4:14-30
Groetjes,
<>< Pieter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten